Ring til Lotte på 53 35 84 81

FOLDER – Få skrevet teksten til din folder

Slip for bøvlet med teksten til din folder. Lad din tekstforfatter skrive den og brug tiden på dine kompetencer, dine kunder og dit firma.

Læs her om folderens forside, bagside, opslag og papirkvalitet samt om at få potentielle kunder til at huske dig.

I en folder præsenterer du din virksomhed på for eksempel seks sider/paneler og viser, hvilke problemer du kan løse for din målgruppe. 

Der er mange billeder i en folder, og teksterne er korte – i modsætning til den her tekst, som kan findes af søgemaskiner.

For korte og præcise tekster, kontakt L8 – den gode historie her.

Hvor skal teksten stå i en folder?

Her fortsættes med et eksempel med en Z-folder med seks sider/paneler.

Folderens forside

Keep it simple. Læg hovedvægten på et fedt billede af én af din virksomheds aktiviteter. Billedet skal sælge drømme. Brug forsiden til dit firmanavn og logo samt eventuelt din hjemmesideadresse. Laver du en ny folder hvert år, så smæk en nyhed på forsiden. Ellers sæt få stikord på folderen om de allervigtigste produktgrupper eller ydelser. Som blikfang er ordspil, farver og specielle skrifttyper velegnede.

Husk call-to-action, eksempelvis: Få professionelle tekster her.

Folderens bagside

På bagsiden kan der være et eller flere billeder af dine aktiviteter, men mere diskret og enkelt end på forsiden. Også på folderens bagside er blikfang vigtigt, for din folder kan jo ligge med bagsiden opad. I eksemplet her har de placeret priserne på bagsiden, og blikfanget er gule overskrifter og cirklen med FRI ENTRÉ.

Placer alle dine kontaktoplysninger og eventuelt åbningstider på bagsiden. Så kan dine kundeemner og samarbejdspartnere se, at du gerne vil kontaktes, uanset om det er på mobilen, pr. e-mail eller på din virksomheds besøgsadresse.

Det er dog ikke nok, du må bede dem om at handle. For eksempel:

Bestil din foldertekst på L8@L8-dengodehistorie.dk.

Det første opslag i folderen

På dit første opslag placerer du dine to primære produktgrupper eller ydelser, da de bliver set først. Fokuser på, hvad de kan gøre for kunden. Hvad får dine kunder ud af at handle med dig? Din titel skal være opmærksomhedsskabende og problemløsende.

Opfordringen til handling kan her være: Kontakt mig, hvis du høre mere.

Det andet opslag i folderen

Igen skal der være billeder og blikfang. Har du mulighed for at komme med nogle priser i din folder, er højre side af andet opslag en god placering. Er det ikke muligt at komme med faste priser, så skriv:

Send mig en mail, hvis du ønsker et tilbud.

Til slut på venstre side af andet opslag kan du enten fortælle, hvorfor netop du er kompetent til at løse kundens problem med formuleringer som “Du får…” i stedet for “Vi tilbyder…” Eller du kan præsentere din sekundære produktgruppe eller -ydelse. Løsningerne skal stadig være relevante for målgruppen.

Kontakt mig her, hvis jeg skal skrive teksten til din folder for dig.

Sådan vælger du den rette papirkvalitet

Kvaliteten af det papir, du vælger til din folder, udsender signaler. Vil du signalere kvalitet, så vælg noget lækkert papir. Vil du sende et budskab om miljøbevidsthed, kan det være hensigtsmæssigt at benytte ubleget papir. Er dit produkt discount, så gå efter noget tyndt papir, så dine kundeemner kan se, at du ikke rutter med pengene. Gå i dialog med det reklamebureau, der sætter din folder op for dig.

Q for quality! Genbrug er guld! Almindeligt papir – din favorit til discount!

Hvor mange eksemplarer skal din folder trykkes i?

Tryksager er dyre, og der går et stykke tid, inden de tjener sig hjem. Kig ind i dig selv og vurder, hvor mange foldere, du får delt ud. Kommer du ofte på netværks- eller iværksættermøder? Er du god til opsøgende salg? Er du på banen ved lokale sportsarrangementer?

Hvis du kun uddeler foldere en gang imellem, har du til flere år med 500 styk. Har du dem derimod stående i brochureholdere mange steder, må du bestille dem hjem i kassevis.

Hvordan får du folk til at huske dig?

Du kan:

  • uddele noget lækkert sammen med din folder.
  • tage en snak med dine kundeemner.
  • fyre din perfekte elevatortale af – i sikker stil, selvfølgelig. Og på kundens banehalvdel!
  • holde et foredrag om, hvad du kan hjælpe dine kunder med – og så give dem din folder.

Nu ved du, hvad du skal tænke over, når du skal have lavet en folder. Så skal du bare beslutte, om du vil skrive teksten selv, eller jeg skal hjælpe dig.

Har du noget på hjerte og brug for hjælp?

Så ring til Lotte Nygaard på 53 35 84 81.

Kontakt Lotte Nygaard

L8 – den gode historie
Rønnebærvej 33
9500 Hobro

 

Mobil: 53358481
CVR: 38518283
L8@L8-dengodehistorie.dk